اسلاید شو

سامان سلیمانی ، کارشناس ارشد مدیریت اجرایی - بازاریابی در دوران رکود اقتصادی

بازاریابی در دوران رکود اقتصادی

شنبه 1 شهریور 1399 08:25 ب.ظنویسنده : سامان سلیمانی

 
  • رکود اقتصادی - مدیریت اجرایی
  • چرخه‌های اقتصادی به گونه‌ای تغییر می‌کنند که همیشه و در همه جای دنیا، بحران‌ها و رکودهای اقتصادی به وجود می‌آیند. در ادامه، می‌خواهیم رهنمودهایی را با هم مرور کنیم که شرکت‌های بزرگ از آنها برای عبور از بحران‌ها و رکود اقتصادی کمک می‌گیرند
  • مزایای سرمایه‌گذاری را مدنظر قرار دهید
  •  آیا انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید، در دوران رکود اقتصادی، به‌صرفه است؟
  • بررسی آماری 40 سال اخیر در دنیا، نشان می‌دهد شرکت‌هایی که در دوران رکود اقتصادی، سرمایه‌گذاری‌های‌شان را ادامه می‌دهند، در مقایسه با شرکت‌هایی که دست از سرمایه‌گذاری می‌کشند، موفق‌تر هستند و آینده بهتری دارند
  • میزان سرمایه‌گذاری اصلا مهم نیست، ادامه دادن سرمایه‌گذاری و نادیده نگرفتن فرصت‌های بازار است که اهمیت دارد
  • بهتر است سرمایه‌گذاری‌هایتان را در راستای معرفی محصولات و خدمات جدید متناسب با شرایط رکود اقتصادی و پر کردن خلاهای ناشی از کنار رفتن رقبا از بازار، انجام بدهید
  •  به مشتریان‌تان نزدیک‌تر شوید
  •  در دوران رکود اقتصادی، خواسته‌ها و نیازهای مشتریان تغییر می‌کند
  • بنابراین، در دوران رکود اقتصادی، باید بیش از گذشته به مشتریان‌تان، به خصوص مشتریان اصلی و سودآورتان، نزدیک بشوید و خواسته‌ها و نیازهای جدیدشان را شناسایی کنید
  •  خاطرتان باشد، خواسته‌ها و نیازهای جدید مشتریان را به دو دسته خواسته‌ها و نیازهای جدید موقت و خواسته‌ها و نیازها جدید دائمی تقسیم کنید
  • حتما برای خواسته‌ها و نیازهای جدید دائمی، محصولات و خدمات متناسبی را طراحی و عرضه کنید
  •  در نحوه تخصیص بودجه‌تان بازبینی کنید
  •  در دوران رکود اقتصادی، بودجه بخش‌های مختلف شرکت، از جمله بودجه بازاریابی، به شدت کاهش می‌یابد
  • پس زمان مناسبی است تا اثربخشی برنامه‌ها و کمپین‌های بازاریابی که قبلا اجرا می‌کردید را ارزیابی کنید و بودجه‌تان را فقط به آنهایی اختصاص بدهید که واقعا اثرگذارند
  •  جذاب‌ترین ارزش پیشنهادی را ارائه کنید
  •  یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات ممکن در دوران رکود اقتصادی، تمرکز بیش از حد بر کاهش قیمت‌ها و ارائه تخفیف‌های مختلف است
  •  به جای این کار، باید ارزش محصول یا خدمت‌شان را افزایش دهید و منافع مختلف آن برای مشتریان هدف را به خوبی توضیح بدهید
  •   سبد محصولات و برندهای‌تان را بهینه کنید
  •   در دوران رکود به این سوالات اساسی باید دقیق‌تر پاسخ بدهید: «آیا محصولات و برندهای‌مان به خوبی از رقبا متمایز هستند؟»، «آیا محصولات و برندهای‌مان به خوبی در بازار موضع‌یابی شده‌اند؟» و «آیا محصولات و برندهای‌مان بر اساس نیازهای واقعی مشتریان طراحی شده‌اند؟»
  •  دوران رکود اقتصادی، بهترین زمان برای کنار گذاشتن محصولات و برندهایی است که نمی‌توانید پاسخ روشنی به سه سوال فوق بدهید
  •   تنها با حذف محصولات و برندهای ضعیف‌تان است که می‌توانید روی محصولات و برندهای قوی‌تان تمرکز کنید و آنها را به سلامت از دوران رکود اقتصادی عبور بدهید

برچسب ها: #سامان_سلیمانی ، #مشاوره_کسب_کار ، #بازاریابی ، #فروش ، #برندینگ ،