سامان سلیمانی چهارشنبه 3 آذر 1395 06:34 ب.ظ نظرات ()

  بازاریابی پارتیزانی 

امروزه در بازارهای گوناگون کسب و کار تمرکز زیادی بر بهبود کارایی و اثر بخشی تلاش های بازاریابی وجود دارد . با توجه به تحول سریع مسایل تکنولوژیک و تجاری ، رویکرد بازاریابی سنتی پاسخگوی شرایط متغیر کنونی در حوزه های تجاری گوناگون نیست و شناسایی رویکردهای جدیدی برای مواجهه با این تحولات لازم و ضروری است . 

((بازاریابی پارتیزانی مفهومی است شامل ، مجموعه ای از ابزار تبلیغات مختلف که هدفش به دست آوردن حداکثر نتایج با حداقل منابع و کمترین بودجه است ))

امروزه سازمانهای متعدد بزرگی برای حفظ مزیت رقابتی از طریق درک سنتی بازاریابی تلاش می کنند . با این حال برخی از کسب و کارها شروع به اتخاذ رویکرد نواورانه بازاریابی پارتیزانی کرده اند که شامل : استراتژی های کم هزینه برای افزایش شانس موفقیت در محیطی به شدت رقابتی است ، بازاریابی پارتیزانی ابزار مهم بازاریابی است که شرکت ها باید برای یادگیری و استفاده موفق از آن در چنین محیط های رقابتی بهره گیرند . بازاریابی پارتیزانی توانایی خود را از خلاقیت و قدرت تخیل دریافت می کند ، به همین دلیل اغلب ترکیبی از استراتزی های بازاریابی همراه با شیوه های متفاوت از تبلیغات سنتی است که قبلا مورد استفاده قرار گرفته اند . از طرفی بازاریابی پارتیزانی ابزاری قدرتمند برای افزایش مزیت رقابتی شرکت به ویژه برای شرکت هایی با مقیاس کوچک و متوسط در بازارهایی به شدت رقابتی امروز است . تکنیک های پارتیزانی عقلایی هستند که قادر به تبدیل معایب آن به مزیت هستند 

تاکتیک های بازاریابی پارتیزانی 

-  برقراری ارتباط مستقیم و رو در رو با مشتری و تلاش برای ایجاد حس دوستی 

- نظر سجی منظم و ترغیب مشتریان به مشارکت در نظر سنجی ها 

 - ایجاد گروه های کاربردی متعهد به نشان بنگاه کسب و کار 

 -  نامه های شخصی