منوی اصلی
سامان سلیمانی - گروه مشاوره کسب و کار
دانستن کافی نیست باید اقدام کرد ..
  • سامان سلیمانی چهارشنبه 27 بهمن 1395 11:21 ق.ظ نظرات ()

    رازهای طلایی جذب مشتری : 

    خیلی مهم است که خودتان و محصولتان را طوری معرفی کنید که نه تنها بتوانید جمعیتی که می خواهید را به سمت خودتان بکشانید، بلکه تشویقشان کنید که دوباره به سمتتان برگشته و مشتری دائمتان شوند.
      
    برای جذب مشتری چه کنیم :

    1. محل :  فقط منظور محله ای که در آن کارتان را راه انداخته اید نیست، جزییاتی مثل اینکه کدام طرف خیابان باشد یا کنار کدام فروشگاه هم مهم است. مطمئناً بارها شده که بخاطر شلوغ بودن یک طرف خیابان، به فروشگاهی که در آنطرف خیابان قرار گرفته رفته اید یا حتماً فروشگاهی که محل پارک مناسب داشته باشد را ترجیح می دهید. احتمالاً از خیلی ها شنیده اید که با اینکه فروشگاهی را خیلی دوست دارند اما بخاطر شلوغ بودن محل آن یا نبودن جای پارک به آن نمی روند.
     

    2. ظاهر

     دقیقاً درست است که می گویند تاثیر اول ماندگارترین تاثیر است. این فقط در روابط میان فردی صدق نمی کند. در دنیای تجارت هم همینطور است. اگر کسی وارد فروشگاهی شود که باوجود بالا بودن قیمت ها روی زمین آشغال ریخته باشد، بوی بدی در هوا جریان داشته باشد یا اجناس همه اینطرف و آنطرف پخش باشند، مطمئناً دیگر به آن جا پا نخواهند گذاشت. مگراینکه برایشان تخفیف 100٪ بگذارید.

    3. قیمت ها

     بدیهی است که این یکی از مهمترین جنبه های دنیای تجارت است. بااینکه می خواهید برای باقی ماندن در دنیای تجارت، سود کافی داشته باشید، اما لازم است قیمت هایتان در رقابت با محصولات یا خدمات مشابه تان و یا حتی کمی پایین تر از آنها باشد. در این حالت باید محصولات بیشتری داشته باشید تا پایین تر بودن قیمت هایتان را جبران کند. هیچ چیز برای مشتری جذاب تر از این نیست که بداند اگر چند متر جلوتر برود، فروشگاهی هست که می تواند همان جنس را با قیمتی پایین تر بخرد. این کار به روش های مختلف قابل انجام است مثل حراج، بُن تخفیف، یکی بخرید بعدی را نصفه قیمت بخرید و هزار و یک ترفند دیگر. همانطور که در بالا اشاره کردیم، می توانید قیمتتان را پایین تر آورده اما محصول بیشتری ارائه دهید که سود کمتر از هر کالا را جبران کند
     

    4.  داشتن آگاهی نسبت به محصولی که می فروشید

     خیلی مهم است که همه کارمندان دانش کامل نسبت به محصولات و خدماتی که شرکت ارائه می کند داشته باشند. هیچ چیز بدتر از این نیست که وقتی سوالی درمورد یک محصول یا خدمات از کارمند یک شرکت می پرسید، برود و کس دیگری را بیاورد تا اطلاعات لازم را به شما بدهد یا از شما بخواهد روز دیگری مراجعه کنید که با کسی که اطلاعات دارد صحبت کنید. البته شرایط خاص هم هست مثل وقتی که کارمندان تحت آموزش هستند. در این شرایط هم باید حتماً افراد مطلع از محصولات و خدمات در دسترس مشتری داشته باشید چون اگر اینطور نباشد ممکن است خیلی ها از در فروشگاه شما رفته و دیگر برنگردند.
     

    5. رفتار دوستانه

     خیلی وقت ها شکایت هایی از زبان مردم می شنوید که فلان کارمند در فلان شرکت بی ادب و بداخلاق بوده است. این مشکل بزرگی برای آن بیزنس ایجاد می کند. حرف های مردم خیلی سریع دهان به دهان پخش می شود و همه ما می دانیم که وقتی چیزی می شنویم، آن را باور می کنیم و معمولاً مطمئن می شویم که سراغ آن شرکت نرویم، بدون اینکه خودمان امتحانش کرده باشیم. با مشتریانتان حرف بزنید، به آنها لبخند بزنید، به آنها پیشنهاد بدهید اما سعی نکنید چیزی را به آنها تحمیل کنید. مردم دوست دارند حرف بزنند، مخصوصاً زنان خانه دار که زیاد از خانه خارج نمی شوند
     

    6.تبلیغات

     خیلی مهم است که بیزنستان را به روش های درست تبلیغ کنید. تبلیغات روش های مختلفی دارد، مثل روزنامه ها، مجلات، اینترنت، تبلیغات محلی، تبلیغات کلامی و برای تبلیغات حتی می توانید از حراج دو روزه یا بُن تخفیف استفاده کنید. این باعث می شود مشتریان زیادی به خاطر حراج به سمتتان هجوم بیاورند اما وقتی ببینند محصولی که ارائه می کنید و قیمت هایتان خوب است و خدمات خوبی به مشتری ارائه می کنید، دوباره به سمتتان برخواهند گشت، چه در حراج باشید چه نباشید

    آخرین ویرایش: چهارشنبه 27 بهمن 1395 12:30 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • سامان سلیمانی دوشنبه 25 بهمن 1395 08:46 ب.ظ نظرات ()

    تکنیک‌های بازاریابی تلفنی : 

    قسمت اول

    بازاریابی تلفنی یکی از راه‌های اجرایی و زیرمجموعه بازاریابی مستقیم است. بازاریابی تلفنی ابعاد گسترده‌ای دارد و در بسیاری از اوقات که امکان مراجعه حضوری وجود ندارد و یا مقرون‌به‌صرفه نیست، کارایی بیشتری دارد.

    متأسفانه بیشتر صاحبان کسب‌وکار ارزش بازاریابی تلفنی را دست‌کم می‌گیرند و برای آن‌وقت نمی‌گذارند. بسیاری از بازاریاب‌ها فکر می‌کنند که فقط مراجعه حضوری اثربخش است و بازاریابی تلفنی تلف کردن انرژی است. درصورتی‌که در بسیاری از مواقع تماس تلفنی به همان اندازه مفید و حتی در مواردی اولویت نیز دارد.

    تکنیک اول: قبل از تماس تلفنی هدف خود را مشخص و مکتوب کنید. شما باید برای پاسخ‌های احتمالی طرف مقابل چندین راه و پیشنهاد جایگزین داشته باشید. ازآنجاکه بازاریابی تلفنی هم می‌تواند نوعی مذاکره باشد پس باید قبل از برقراری تماس برنامه‌ریزی کنید و هدف داشته باشید. دقت کنید که پشت تلفن شما زمان زیادی را برای فکر کردن در اختیار ندارید به همین دلیل است که باید از قبل خود را برای جواب به هر جمله‌ای آماده کنید.

    تکنیک دوم: همیشه یک کاغذ و قلم کنار تلفن آماده بگذارید با این کار علاوه بر اینکه می‌توانید در حین صحبت نوت برداری کنید، درصورتی‌که نیاز شد تا شماره یا آدرسی را یادداشت کنید، مشتری و مخاطب خود را معطل نکرده‌اید. منتظر نگه‌داشتن مشتری در پشت تلفن چندین برابر مخرب‌تر از معطل نگه‌داشتن مخاطب به‌صورت حضوری است.

    تکنیک سوم: درست است که در بازاریابی تلفنی مخاطب چهره و رفتار شما را نمی‌بیند ولی سعی کنید در پشت تلفن از زبان بدن برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطب استفاده کنید. از معایب عمده بازاریابی تلفنی عدم امکان برقراری تماس چشمی، لبخند و عدم کمک گرفتن از حرکات دست‌ها برای متقاعدسازی است. عمده ابزار برای تماس تلفنی فقط همان صدا و لحن گفتگوکننده است. پس باید هرچه بیشتر با شور و هیجان و با لحن مثبت و پرانرژی صحبت کنید.

    تکنیک چهارم: متنی را از قبل برای مفاد بازاریابی تلفنی خود آماده کنید. این متن باید شامل ویژگی‌های محصولی که می‌خواهید معرفی کنید و مزیت‌های رقابتی کالا و کسب‌وکارتان باشد. باید از این متن به‌صورت حرفه‌ای پشت تلفن استفاده کنید به‌گونه‌ای که مشتری متوجه روخوانی کردن شما و آماده بودن متن نشود.

    تکنیک پنجم: اگر مذاکره تلفنی شما اهمیت بسیار بالایی دارد و یا با فرد مهمی برای اولین بار قرار است صحبت کنید سعی کنید تماس تلفنی شما به‌صورت ایستاده باشد. در حالت ایستاده بدن آدرنالین بیشتری را وارد خون کرده و باعث می‌شود شما تسلط بیشتری را در مقایسه باحالت نشسته داشته باشید.

    آخرین ویرایش: دوشنبه 25 بهمن 1395 08:48 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • سامان سلیمانی دوشنبه 25 بهمن 1395 09:24 ق.ظ نظرات ()

    کلماتی که باعث افزایش فروش می‌شود: 

     شاید تا کنون به این نکته دقت نکرده باشید اما عبارت‌ها، نقش بسیار مهمی در کمک به مغز برای تصمیم‌گیری در مورد محصولات ایفا می‌کنند. در این نوشتار با برترین جملات تبلیغاتی موثر که باعث افزایش فروش می‌شود و در حقیقت مشتری‌ها دوست دارند در زمان تصمیم‌گیری آنها را بشنوند، آشنا می‌شوید.

    رایگان

    اگر فکر می‌کنید واژه‌ی «رایگان» بی‌فایده است و بیش از حد از آن استفاده شده، بیشتر فکر کنید. مردم عاشق چیزهای رایگان، عادی و ساده هستند. عملا می‌توانید هر چیزی را به صورت رایگان به آنها بدهید، فرقی نمی‌کند که چقدر کوچک باشد، و با این کار توجه آنها را جلب کنید.

     انحصاری

    همه دوست دارند در گروهی متمایز از دیگران قرار داشته باشند. وقتی محصولات خود را انحصاری می‌کنید و آن را تنها در اختیار گروهی انتخاب شده قرار می‌دهید، کاری می‌کنید مردم آن را محصول را بیشتر بخواهند. می‌توانید به جای واژه‌ی انحصاری از عبارت‌های دیگری مانند «فقط برای اعضا»، «فقط افراد دعوت‌شده»، «برای نخستین بار»، «کارمندان داخلی» و غیره استفاده کنید.

     ساده

    زندگی پیچیده است و احتمالا ما نیز بیشتر تمایل داریم که ساده‌ترین راه‌ها را انتخاب کنیم. بنابراین هر زمان که می‌شنویم چیزی ساده است یا انجام آن آسان است، جذب آن می‌شویم. در یک مطالعه که در آن از مشتری‌ها پرسیده می‌شد مهم‌ترین عوامل موثر در خرید نرم‌افزار چیست، پاسخ «به راحتی قابل استفاده بودن» در میان ۳ پاسخ اول قرار داشت.

     محدود

    اینکه بگوییم یک محصولی محدود و کمیاب است، باعث تحریک مخاطب است. همه‌ی ما از اینکه چیزی را از دست بدهیم، بیزاریم. حتی اگر چیزی که از دست می‌دهیم، به پیش پاافتادگی جاسوئیچی‌هایی باشد که در شرکت توزیع می‌شوند. اگر بگویند ۱۰۰ نفر اول یکی مجانی می‌گیرند، ناگهان آن جاسوئیچی، برای‌مان جذاب‌تر می‌شود.

     «بگیرید»، دریافت کنید

    افعالی مانند گرفتن و دریافت کردن، کلماتی بر پایه عمل (action word) هستند و به لحاظ روانی به خواننده حق انتخاب می‌دهند و در واقع اختیار  را بر عهده او قرار می‌دهند. البته بعد از افعالی مانند «گرفتن»، «رسیدن» و «دریافت کردن»، یک مزیت نیز بیان می‌شود. برای نمونه، «ظرفِ ۶ هفته به شکمی صاف برسید»، «با مطالعه‌ی کمتر، نمرات بهتری بگیرید»، «جدیدترین و تمیزترین مدل مو در شهر را داشته باشید

      تضمینی

    با تقلب‌های زیادی که در دنیای امروز انجام می‌شود، اصالت یکی از نگرانی‌های قابل قبول مشتریان شماست و شما می‌توانید با استفاده از کلمات مناسب، به آنها اطمینانی را بدهید که برای گرفتن تصمیم نهایی نیاز دارند. اما تنها زمانی از این عبارت استفاده کنید که توانایی پشتیبانی از ضمانت خود را داشته باشید.

     شما

    استفاده از ضمیر شخص اول باعث می‌شود تا خواننده یا شنونده علاقه‌مندتر شده، و به صورت ناخودآگاه، احساسِ خاص بودن کند. استفاده از کلمه‌ی «شما» موجب می‌شود نوشته‌تان محاوره‌ای‌ شود و لحن شما را دوستانه‌تر می‌کند.

     زیرا

    دلیل آوردن یکی دیگر از برترین جملات تبلیغاتی مؤثر است. نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که مغز انسان عاشق شنیدن توضیحات است. ما باید دلیل هر چیز را بدانیم. چرا من به آن ویژگی نیاز دارم؟ زیرا به من کمک می‌کند تا . محصولات، امکانات و اقداماتی را که می‌خواهید مردم انتخاب کنند، به یک دلیل، گره بزنید تا با این کار، مردم بیشتر ترغیب می‌شوند برای خرید آن اقدام کنند.

     بهترین

    به نظر شما کدام جمله بهتر است؟ «نحوه‌ی تعویض لاستیک پنچر» یا «بهترین راه برای تعویض لاستیک پنچر». پاسخ کاملا واضح است اما لطفا از کلمه "بهترین" برای فریب دیگران استفاده نکنید. اگر واقعا بهترین نیستید یا نمی‌توانید بدون اجبار، کاری کنید که مردم به شما بگویند بهترین، به تلاش ادامه دهید تا واقعا در کاری که انجام می‌دهید بهترین شوید و این برچسب را بدون آنکه اعتبار آن را داشته باشید، بر روی کار، محصولات یا خدمات خود نزنید.

     مقایسه  )این یا آن(

    مقایسه کردن می‌تواند یکی از برترین جملات تبلیغاتی مؤثر باشد امروزه، با وجود شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های بررسی محصولات، عملا همه پیش از اینکه تصمیمی بگیرند، مقایسه‌هایی انجام می‌دهند. وقتی آشکارا، تفاوت میان محصول خود و رقبا را به آنها نشان می‌دهید، کمک بزرگی به مشتریان خواهد بود

    آخرین ویرایش: دوشنبه 25 بهمن 1395 09:26 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
تعداد صفحات : 6 1 2 3 4 5 6