تبلیغات
سامان سلیمانی - گروه مشاوره کسب و کار - مطالب اسفند 1395

شش اصل روابط عمومی که متخصصین نمی‌توانند فراموش کنند

 

هر گونه طرح ارتباطی و یا روابط عمومی باید در نهایت به دستیابی به اهداف تجاری یک شرکت کمک کند. اگر این چنین نباشد، پس بنابراین احتمالا دلیل خوبی برای شروع آن وجود نخواهد داشت. در اینجا چند مورد که می‌تواند به شما در تمرکز دوباره بر روی برنامه‌تان کمک کند، ارائه شده است:

۱- ارتباطات، یک طیف از تجارت است و نه یک فعالیت مستقل. هر گونه طرح ارتباطی و یا روابط عمومی باید در نهایت به دستیابی به اهداف تجاری یک شرکت کمک کند. اگر این چنین نباشد، پس بنابراین احتمالا دلیل خوبی برای شروع آن وجود نخواهد داشت.

۲- روابط عمومی یک فرآیند طولانی مدت است، نه یک راه حل کوتاه مدت. به رغم آن چه برخی فیلم‌ها و یا نمایش‌های تلویزیونی نشان می‌دهند، هیچ راهی برای آن که روابط عمومی راه خروج شما از یک بحران باشد، وجود ندارد. شما می‌توانید آسیب را به حداقل برسانید، اما نمی‌توانید از راه خروج تان از مشکلی که در ایجاد آن دخالت داشتید، صحبت کنید. توسعه، پرورش و افزایش شهرت، زمان می‌برد، اما مزایای حاصل از این امر، ارزش آن را دارد.

۳- شهرت و اعتبار، می‌تواند در عرض چند دقیقه لکه‌دار شود. اگر زمان می‌برد تا شهرت و اعتبار توسعه یابد، پس بنابراین به احتمال بسیار بسیار زیاد، ترمیم آن حتی از توسعه آن نیز بیشتر زمان نیاز خواهد داشت. مدیران، تصمیمات تجاری می‌گیرند، و ما به عنوان مشاوران آنها باید اثرات احتمالی آن را بر شهرت و اعتبار شرکت‌ها و یا مشتریان خود، در نظر گرفته و ارزیابی نمائیم.

۴- مواردی که یک شرکت یا سخنگو انجام داده و یا می‌گوید، تعیین کننده دستور کار گفتگوهای (مکالمات) آینده است. ما شاهد این مسئله در جهان سیاست هستیم، اما همچنین می‌توانیم این مسئله را زمانی مشاهده کنیم که به عنوان مثال، مفسران، اظهارات خزانه داری فدرال (Federal Reserve) را به طور کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و کلمات خاصی از آن را انتخاب کردند، که این مسئله می‌شود خلاصه وضعیت اقتصادی کشور. یا زمانی که یک مدیر عامل اظهاراتی را بدون آمادگی قبلی بیان می‌کند، که او را برای سالها در سایه قرار می‌دهد. آنها می‌توانند دستور کار گفتگوهای آینده و یا حوزه‌های تمرکز آینده خود را تعیین نمایند، گاهی اوقات برای موارد مثبت و گاهی اوقات برای موارد منفی.

۵- رابطه سازی معاملاتی نیست. ما گاهی اوقات انتظارات بالایی برای اولین تبادل داریم، زمانی که می‌دانیم شبکه سازی و ساخت روابط، پایه و اساس تعاملات تجاری پربار می‌باشد.

۶-  زمان‌بندی می‌تواند همه چیز باشد. زندگی همه‌اش زمان بندیست، و همینطور روابط عمومی. چگونگی و زمان انتخابِ عمل، صحبت، یا اعلان شما، عمیقا می‌تواند نتایج تلاش‌هایتان را تحت تاثیر قرار دهد. گاهی اوقات این مسئله تحت کنترل ماست، و گاهی اوقات تحت کنترلمان نیست، اما تفکر و رفتار عاقلانه در مورد زمان‌بندی، از اجرای استراتژی شما جدایی ناپذیر است.




طبقه بندی: کسب و کار ، 
برچسب ها: #روابط عمومی،  

تاریخ : جمعه 6 اسفند 1395 | 09:07 ب.ظ | نویسنده : سامان سلیمانی | نظرات

راههایی برای از دست دادن مشتری !

بدون مشتری ما در هیچ کسب و کاری جایگاهی نداریم.  بسیاری از فروشندگان ندانسته به یکی از روش هایی که به آن اشاره خواهیم کرد مشتری را از خود می رانند که باعث شگفتی است. بعضی مواقع درک اینکه چه عواملی باعث رونق یک کسب و کار می شود کمک بزرگی برای سرپا نگه داشتن آن است. در این مطلب راههایی برای از دست دادن مشتری ارائه شده است که بهتر است آنها را بدانید و برای حفظ مشتریان از انجام آنها خودداری کنید.

 قیمت گذاری اشتباه

قبل از هزینه چیزی که باید استراتژی قیمت گذاری مورد توجه قرار گیرد که در آن بازار، کانال توزیع و رقبا اجزا اصلی هستند. با توجه به بازاری که در آن فعالیت می کنید باید سعی کنید  قیمتی مناسب و رقابتی برای کالای خود انتخاب کنید. قیمت های شما باید به روز رسانی شود. قیمت دقیق و رقابتی یکی از عوامل حفظ مشتری است.

سیستم خدمات مشتریان ضعیف

ر از چند گاهی مشتریانی که غر می زنند و ابراز نارضایتی می کنند پیدا می شوند. این اجتناب ناپذیر است. اصلا مهم نیست چقدر کالای بی عیب و نقصی داشته باشید یا چقدر به ارائه بهترین خدمات به مشتریان متعهد باشید، باز هم مشکل پیش می آید. و شما باید خود را آماده کنید که به بهترین شکل به مشتریان خود خدمات ارائه کنید و محیطی فراهم کنید که بتوانید سخت گیر ترین مشتریان را هم حفظ کنید تا فروش خود را بالا ببرید. و کسب و کار خود را زنده نگه دارید.

محیط فروش ضعیف

به عنوان یک فروشنده نباید فقط بر مشتری تمرکز کنید بهتر است هر از گاهی به دور و بر سازمان خود نگاهی بیندازید و مطمئن شوید تصویر خوبی از واحد فروش شما در دید مشتری باقی خواهد ماند. واحد فروش شما باید تمیز و مرتب باشد. ویترین شما باید زیبا باشد و بهترین کالاهای شما در آن وجود داشته باشند. سعی کنید همیشه بوی خوش در محیط وجود داشته باشد دما مناسب هم یکی از عواملی است که به ماندگاری مشتری کمک می کند.

 نشناختن رقبا

برای یک کسب و کار جدید بسیار مهم است که آنالیز کاملی از رقبا داشته باشد آنگاه با توجه به این دید برای کسب و کار خود برنامه ریزی کند و الویت ها را تعیین کند. همچنین داشتن آگاهی مداوم از وضعیت رقبا می تواند برای بازار یابی، قیمت گذاری، مدیریت و دیگر برنامه ریزی های استراتژیک مفید واقع شود. قبل از اینکه بدانید چقدر می توانید در برابر رقبا عرض اندام کنید و توانایی خود را بسنجید باید رقبای خود را بشناسید.

   دانش ضعیف درباره محصول

اگر نتوانیم  نیاز های هر مشتری خاص را تشخیص دهیم و با توجه به آن بهترین محصول را برایش فراهم کنیم نمی توانیم فروش خوبی داشته باشیم. همیشه باید در حال آموختن مزایایی محصولات جدید باشید کاتالوگ های آنها را گرفته و مطالعه کنید. اگر می توانید با سازندگان ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید مزایای محصول خود را برای شما شرح دهند تا بتوانید مشتری را قانع کنید کالای شما را خریداری کند. با این دانش هنگام خرید هم مناسب ترین محصولات را برای مشتریان خود فراهم می کنید.




طبقه بندی: فروش، 
برچسب ها: #از دست دادن مشتری،  

تاریخ : پنجشنبه 5 اسفند 1395 | 07:28 ب.ظ | نویسنده : سامان سلیمانی | نظرات
روانشناسی مصرف‌کننده برای فروش

در اینجا میخواهیم یک راه ساده و موثر برای افزایش فروش شما به نشان دهیم! روانشناسی مصرف‌کننده به طرز چشمگیری به افزایش فروش شما کمک خواهد کرد که در ادامه پنج ترفند روانشناسی مصرف کننده آورده شده است؛

.1گزینه‌های خود را محدود کنید.

همواره باورها بر این است که اگر گزینه‌های ممکن بسیاری در اختیار مشتریان قرار گیرد، به احتمال زیاد آن‌ها چیزی را که دوست دارند پیدا خواهند کرد. اما واقعیت برخلاف این است. تحقیقات دانشگاه کلمبیا نشان می‌دهد اگر به مردم گزینه‌های بسیاری ارائه دهید در واقع مقدار و حجم خرید آن‌ها پائین می‌رود.

.2با پیشنهادهای کوچک شروع کنید.

هنگامی که می‌خواهید چیزی را بفروشید لازم نیست که در ماه اول فروش بزرگی داشته باشید. سعی کنید در ماه‌های اول مشتریان خود را با پیشنهادهای کوچک پیدا کنید بعدا به او پیشنهادهای بزرگ‌تری بدهید.

.3ستفاده از کلمه “چون

در یک سری از آزمایش‌های روانشناسی کلاسیک که در سال 1970 تا 1980 توسط روانشناس معروف آلن لانگر انجام شد نشان داد که دلیل آوردن و استفاده از کلمه "به خاطر اینکه" در تعاملات میزان نفوذ را افزایش می‌دهد.

آزمایش او این‌گونه بود که به عنوان یک فرد ناشناس به صف کپی گیرندگان نزدیک می‌شد و ابتدا به آن‌ها گفت که “ببخشید من اجازه دارم قبل از شما کپی بگیرم” حدود 60 درصد افراد موافقت می‌کردند، اما زمانی که او به جمله‌اش کلماتی را اضافه کرد و گفت “ببخشید من می‌توانم قبل از شما کپی بگیرم چون بسیار عجله دارم” حدود 95 درصد از افراد موافقت می‌کردند.

.4از جملات با قافیه استفاده کنید.

آیا استفاده از جملات خوب و قافیه‌دار واقعا در افزایش فروش موثر هستند؟ بله! در این آزمایشی که انجام شد نشان می‌دهد یک جمله خوب باعث می‌شود که مصرف‌کننذگان احساس مثبت بیشتری در مورد محصولات شما داشته باشند.

  .5استفاده از احساسات منفی.

احساسات منفی نقش بسیار قدرت‌مندی در روند فروش بازی می‌کنند.

در آزمایشی که توسط گلدشتاین و مارتین انجام شد، آن‌ها از دو گروه خواستند که برای مجموعه‌ای کالا قیمت تعیین کنند. گروهی که به آن‌ها قبل از خرید فیلم عاطفی در مورد مرگ نشان داده شد سی درصد قیمت بالاتری برای کالاها در نظر می‌گرفتند.

احساسات مخصوصا احساسات منفی در افزایش فروش بسیار موثر است




طبقه بندی: فروش، 
برچسب ها: #روانشناسی مصرف کننده،  

تاریخ : سه شنبه 3 اسفند 1395 | 01:01 ب.ظ | نویسنده : سامان سلیمانی | نظرات
تعداد کل صفحات : 2 ::      1   2  
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.
****
*******
http://file.mihanblog.com//public/user_data/user_files/639/1916974/ph33.jpg