تبلیغات
سامان سلیمانی - گروه مشاوره کسب و کار - مطالب تیر 1396

چگونه می توان نتیجه مطلوب از تبلیغات گرفت ؟

 می خواهید برای کسب و کار خود تبلیغ نمایید؟ این نکات و مراحل را دنبال کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

1-   با برجسته ترین برتری کالا یا خدمات خود شروع کنید این همان چیزی است که می خواهد به چشم بیاید. آن را بیابید و مشخص کنید. شاید انتخاب این برتری برای شما خیلی ساده نباشد اما برای این منظور کافیست از خود بپرسید کالا و خدمات شما چه برتری دارد که آنرا از محصولات دیگر متمایز می کند؟ چه چیز خاصی دارید؟ آیا این برتری قیمت است؟ راحتی یا قابلیت اطمینان است؟

2-   تیتری که توجهات را به خود جلب کند بنویسید. رعایت این اصل در تبلیغات بسیار مهم است مردم در حال بمباران شدن با اطلاعات هستند و به خصوص در اینترنت چیزی را می خوانند که توجهشان را جلب کرده باشد وگرنه به راحتی آن را نادیده می گیرند. اگر تیتر شما جلب توجه نکند، آنگاه احتمالاً همه چیز از دست رفته است چون احتمالا کسی آنرا نمی خواند.

3-   لیستی از همه ویژگی های کالا یا خدمات خود تهیه کنید سپس هر کدام از آنها را به صورت بهره ای برای مشتریان ترجمه کنید. یعنی مشخص کنید این ویژگی چه سودی برای مشتری دارد. باید خود را در موقعیت مشتری فرض کنید ببینید چه استفاده ای از این ویژگی می توانید بکنید؟

  به عنوان مثال نگویید که مثلاً محصول شما سریع است سریع بودن یک ویژگی است بلکه بگویید با این محصول شما وقت آزاد بیشتری دارید یا کمتر وقت شما تلف می شود. یا حتی بهتر است تصویری بکشید که در آن مصرف کننده محصول شما فرصت کافی برای پیاده روی یا خواندن یک کتاب یا استراحت کردن دارید.

4-   متنی بنویسید که با احساسات مخاطب رابطه برقرار کند. مثلا اگر خمیر دندان می فروشید احتمالاً یکی از خصوصیات آن این است که حاوی فلوراید است. اما اگر بخواهید این ویژگی را به این صورت بیان کنید: «حاوی فلوراید» یا « پوسیدگی کمتر دندان» کمی کسل کننده به نظر می رسد می توانید به جای آن از این عبارت استفاده کنید:« با بوفو مسواک بزنید تا از مته دندانپزشک در امان باشید!» به این ترتیب شما یک ویژگی کسل کننده و تکراری را به با پیامی قوی بیان کرده اید و آنرا با ترس از کار دندانپزشک پیوند داده اید. آیا به نظر شما این از عبارت « حاوی فلوراید » موثرتر نیست؟

5-   کار را با نقاط قوت خود برای فروش بیشتر آغاز کنید. چند پاراگراف اول شما بسیار مهم هستند. از این چند خط استفاده کنید تا مشتری را به خرید کردن ترغیب کنید. آن گونه بنویسید که مشتری برتری های مهم کالا یا خدمات شما را لمس کند و او را برای خرید جذب کند. نیازی نیست که به جزئیات بپردازید در ادامه می توانید این کار را انجام دهید. بزرگترین اسلحه خود را اول بکشید!

6-   توصیه به خرید بسیار کمک می کند. وقتی که دیگر مشتریان شما با تجربه خوبی و رضایتی که از شما داشته اند به دیگران توصیه خرید می کنند فروش شما بالا می رود البته این توصیه خرید باید باور پذیر باشد. وقتی که در اینترنت تبلیغ می کنید اعتبار بالا داشتن کار سختی است بنابراین مردم به سختی به شما اعتماد می کنند. و به همین دلیل توصیه نامه های دیگر مشتریان بسیار مفید است. برای اینکه اعتبار این توصیه ها را افزایش دهید می توانید از افرادی که از کالا یا خدمات شما راضی بوده اند بخواهید اطلاعات تماس خود را هم پس از بیان نظراتشان در اختیار بگذارند.

7-   با سبکی آشنا بنویسید. نباید افراط کنید یا خود را خیلی دوستانه جلوه دهید و در تعریف از کالا یا خدمات خود زیاده روی کنید. فقط آنچه را که باید، بگویید به همین سادگی!

8-   تکلیف خود را مشخص کنید این متن را برای چه کسی می نویسید. آیا مشتری شما فردی جدی است؟ فردی با احساسات لطیف است؟ برای چنین فردی از چه لحنی باید استفاده کنید کلام خود را مطابق با مخاطب خود آماده کنید.

9-   یک مرحله مانده به پایان نوشته باید این ویژگی ها به مشتری القا شود.

و آخر از همه باید به خواننده بگویید که چکار کند، مثلاً «تلفن را بردارید و هم اکنون با ما تماس بگیرید» یا « برای اینکه در اولین فرصت آن را دریافت کنید اینجا کلیک کنید!» احتیاجی به گفتن نیست که جزییات و مراحل سفارش باید ساده، واضح و در بهترین محل برای دید باشد.

با توجه به این نکات متوجه می شوید که برای انجام تبلیغات خوب باید با احساسات مشتری خود رابطه بر قرار کنید.

فروش محصول به تحت کنترل در آوردن احساسات خریدار برای القای نیاز خرید به آنهاست و اگر در این کار موفق باشید آنها از شما خرید می کنند نگران نباشید.

آیا این کاری غیر اخلاقی است؟ خوب باید بگویم این به خود شما بستگی دارد اگر با صداقت کالا و خدمات مناسب در اختیار او قرار داده باشید و مشکل او را با کالا و خدمات خود رفع کرده باشید اگر دروغ نگفته باشید کار غیر اخلاقی نکرده اید بلکه مشتری را قانع کرده اید تا کالا یا خدمات ارزشمند شما را خریداری کند. اما به خاطر داشته باشید اگر با فریفتن مردم سعی در جلب مشتری داشته باشید حتی اگر بتوانید چیزی هم به آنها بفروشید این کار دوباره تکرار نخواهد شد و نمی توانید بلند مدت به این روش ادامه دهید تازه اگر گرفتار مشکلات قانونی نشوید. بنابراین بدون گول زدن مشتری باید سعی کنید او را وارد معامله ای برد-برد نمایید تا یک مشتری وفادار داشته باشید.




طبقه بندی: تبلیغات، 
برچسب ها: گرفتن نتیجه مطلوب از تبلیغات ؟،  

تاریخ : پنجشنبه 22 تیر 1396 | 01:18 ب.ظ | نویسنده : سامان سلیمانی | نظرات

نحوه مدیریت موثر مذاکره : 

 مدیریت موثر یک مذاکره شامل باید و نبایدهای که در حین یک مذاکره است می باشد .  به عنوان مثال در خصوص نوع حالات شما در حین مذاکره می‌گویند و اینکه باید با موارد بالاتر از هدف‌تان مذاکره را آغاز کنید. این راهنمایی‌ها با اینکه بسیار مفید هستند، اما بیشتر آنها فقط در یک زمینه‌ی خاص مهارت‌های شما را بهبود می‌دهند. اگر بخواهید در تمام زمینه‌ها مذاکره‌کننده‌ بهتری باشید، باید چه کارهایی انجام دهید؟

نکاتی که در مذاکرات باید رعایت کنید:

۱. گزینه‌های جایگزین را مد نظر داشته باشید

توانایی‌تان برای تغییر توافقی که از آن راضی نیستید، می‌تواند منبع قدرت‌تان باشد. مذاکره‌کنندگان خبره پیش از نشستن بر سر میز مذاکره زمان زیادی را صرف بررسی گزینه‌های مناسب برای جایگزین می‌کنند.

۲. بر سر روند مذاکره هم مذاکره کنید

هرگز تصور نکنید که در خصوص شرایط مذاکره مانند اینکه چه زمانی و در کجا مذاکره انجام شود، با طرف مقابل هم نظر خواهید بود. بهتر است شرایط مذاکره را مشخص کنید تا بتوانید هدفمند و با تمرکز بیشتری مذاکره کنید.

۳. با طرف مقابل ارتباط برقرار کنید

شاید در برخی مواقع رسیدن به نقطه‌ مشترک برای آشنایی بیشتر با طرف مقابل دشوار باشد، ولی انجام این کار مزایای بسیاری دارد. اگر در ابتدای مذاکره، چند دقیقه‌ را صرف آشنایی بیشتر با طرف مقابل کنید، احتمال اینکه با طرف مقابل به توافق برسید، بیشتر خواهد بود. حتی اگر کانال مذاکراتی شما پست الکترونیکی است، معرفی مختصر در حد چند دقیقه‌ به صورت تلفنی می‌تواند تأثیرات چشمگیری داشته باشد.

۴. فعالانه به طرف مقابل گوش دهید

بسیاری از افراد در هنگام مذاکره بدون اینکه به طرف مقابل گوش کنند، فقط می‌خواهند حرف خود را بزنند و مواضع خود را بیان کنند. به جای این کار، بهتر است به طرف مقابل با دقت گوش دهید و با نقل قول از حرف‌هایش، به او بفهمانید که به سخنانش توجه دارید. با دقت گوش دادن به طرف مقابل، نه تنها می‌تواند اطلاعات بیشتری را به شما بدهد، بلکه این کار باعث می‌شود طرف مقابل نیز با دقت بیشتری به حرف‌هایتان گوش دهد.

  ۵. سئوالات خوبی بپرسید

با پرسیدن سئوالات مناسب در مذاکره دستاورد بهتری به دست آورید. از پرسیدن سئوالاتی که پاسخ‌شان بله یا خیر است و همچنین سئوالات جهت‌دار مانند: «شما فکر نمی‌کنید نظر من عالی است؟»، خودداری کنید. به جای اینها بهتر است سئوالات خنثی بپرسید تا از پاسخ‌های طرف مقابل اطلاعات به دست بیاورید. به عنوان مثال بپرسید «در سه ماهه‌ اخیر با چه چالش‌هایی مواجه شدید؟»

۶. در جستجوی مبادلات هوشمندانه باشید

در بسیاری از مذاکرات، دو طرف تنها به یک عامل توجه می‌کنند و توجه چندانی به عوامل دیگر ندارند. در حالی که باید در مذاکرات تمام عوامل را در نظر گرفت. ممکن است بعضی موارد برای شما اهمیت چندانی نداشته باشند، در حالی که برای طرف مقابل بسیار با اهمیت باشند و بر عکس. با در نظر گرفتن تمام موارد می‌توانید مبادله‌ای منصفانه داشته باشید که دو طرف به خواسته‌‌های خود برسند.

۷. از اثر لنگر انداختن غافل نشوید

مطالعات زیادی از پدیده‌ای به نام «اثر لنگر انداختن» حکایت دارند. این مطالعات نشان داده‌اند معمولا نتیجه‌ نهایی توافق به عددی نزدیک‌تر است که اول پیشنهاد می‌شود. بنابراین بهتر است از این پس، با دادن پیشنهاد اول قربانی «اثر لنگر انداختن» نشوید. از آن سو اگر طرف مقابل پیشنهاد اول را ارائه داد، می‌توانید با تجزیه و تحلیل شرایط و تغییر شرایط مذاکره از دام این اثر فرار کنید.

۸. اگر می‌توانید به طور همزمان چندین پیشنهاد آماده کنید

بهتر است به جای داشتن یک گزینه، چندین پیشنهاد آماده در آستین داشته باشید. اگر طرف مقابل مذاکره‌تان تمامی آنها را رد کرد، از او بپرسید که کدام‌ یک از پیشنهادات شما بهتر بوده و چرا. سپس بر روی آن پیشنهاد کار کنید و اگر می‌توانید در مورد آن کمی انعطاف به خرج دهید یا با طوفان فکری و ارائه‌ یک پیشنهاد جدید و فوق‌العاده، یک معامله‌ برد-برد بسازید. استراتژی ارائه‌ چندین پیشنهاد هم‌ زمان می‌تواند احتمال شکست در مذاکرات را کاهش دهد.

۹. می‌توانید یک توافق مشروط را امتحان کنید

در بسیاری از مواقع توافقات با شکست مواجه می‌شوند. زیرا شرایط توافق با گذر زمان دستخوش تغییرات می‌شود. در این مواقع یک توافق مشروط می‌تواند راه‌گشا باشد. این توافق می‌تواند با تغییر احتمالی شرایط تغییر کند. به عنوان مثال پیمان‌کار نوسازی خانه‌تان مدعی می‌شود که می‌تواند ظرف مدت سه ماه خانه‌تان را به شما تحویل دهد. اگر این زمان بیشتر طول کشید می‌توانید بندی را برای جریمه‌ او در توافق لحاظ کنید و اگر زودتر از موعد کارش را به پایان رساند، به او پاداش بدهید. اگر ادعای او واقعی باشد، نباید از پذیرش بندهای قرارداد بترسد.

۱۰. در خصوص جزئیات اجرای توافق برنامه‌ریزی کنید

یک راه مناسب برای اطمینان از روند اجرای توافقات بلندمدت، مشخص کردن نقاطی در قرارداد است که به واسطه‌ی آن از اجرای مناسب توافق اطمینان حاصل کنید. می‌توانید بندی را در توافق لحاظ کنید که در صورت عدم توانایی طرف مقابل به اجرای تعهداتش، بتوان بر روی توافق بازنگری انجام داد یا طرفی را که به تعهدات خود عمل نکرده جریمه کرد.

 ۱۱. صبور باشید

بهترین مذاکره‌کنندگان افرادی بسیار صبور هستند. این افراد پیش از نهایی کردن توافق، از مفاد توافقات صورت گرفته اطمینان حاصل می‌کنند. آنها زمانی را صرف پرسیدن سئوالات مناسب و جزئیات توافق می‌کنند تا در آینده دچار سردرگمی نشوند.




طبقه بندی: کسب و کار ، 
برچسب ها: نحوه مدیریت موثر مذاکره،  

تاریخ : دوشنبه 19 تیر 1396 | 08:14 ق.ظ | نویسنده : سامان سلیمانی | نظرات

پرزنتیشن :

 پرزنتیشن (Presentation) عموما از طرف دانشجویان، مهندسان فروش و یا افرادی که قصد ارائه مطلبی را دارند تهیه می شود و معمولا به این معنی است که از طرف استاد، موقعیت شغلی یا معلم از ما خواسته می شد تا چیزی را پرزنت یا ارائه کنیم.

پرزنتیشن چیست؟

پرزنتیشن یا به عبارتی ارائه مطلب چیزی است که از جانب فردی (Presenter) برای عده ای (که مخاطبان  هستند) ارائه و به توضیح چیزی پرداخته می شود.

پرزنتیشن ها معمولا به صورت، پرزنتیشن رسمی و پرزنتیشن غیررسمی دسته بندی می شوند.

پرزنتیشن رسمی:

در پرزنتیشن رسمی به این صورت عمل می شود که شخصی به روی سِن می رود و  به توضیح ایده ها، محصولات و یا خدماتی که دارد می پردازد.

پرزنتیشن غیررسمی:

پرزنتیشن غیررسمی همونطور که از نامش پیداست، پرزنتیشن ها و ارائه هایی هستند که بصورت غیررسمی و در امور روزمره ما انجام می شوند

نکات مهم در پرزنتیشن :

  • فقط در زمانی که مخاطب ما متخصص همان موضوع پرزنتیشن ما است، از کلمات و جملات تخصصی استفاده کنیم، وگرنه بهتر است که از کلمات و جملات عامیه برای ارائه خودمون استفاده کنیم تا درک و فهم راحت تری داشته باشد
  • کلمات و جملات قلمبه سُلمبه استفاده نکینم، شاید برای یکی دو مرتبه این کار خیلی ما رو باکلاس و بزرگ نشون بده، اما اگر این کلمات و جملات زیاد تکرار بشه باعث می شه که مخاطب از ما فاصله بگیره و صحبت های ما رو هم متوجه نشه 
  • باید از این موضوع اطمینان حاصل کنیم که مخاطب هایی که در انتهای سالن نشسته اند صدای ما رو به وضوح می شنوند
  • در درست کردن اسلاید به مواردی که یک  اسلاید حرفه ای دارد توجه کنیم
  • خیلی خوبه که در پرزنتیشن از داستان استفاده کنیم تا پرزنت ما جذاب تر بشه

 مشخص کردن هدف از پرزنتیشن : 

من پرزنتشن های خیلی خوبی دیدم که ارائه شده، اما متأسفانه افرادی که پرزنت می کردند هدف درستی از پرزنتیشن خود نداشتند. همین موضوع باعث می شد که پرزنتی که ارائه می کنند بی نتیجه باشه.

خیلی خوبه که ما در هر کار که میخواهیم انجام بدیم و یا هر تصمیمی که می خواهیم بگیریم هدفی مشخص و واضح داشته باشیم.

بهتره که قبل از پرزنتیشن هایی که داریم از خودمون بپرسیم:

  • هدف من از این پرزنتیشن چیه؟
  • در آخر پرزنتیشن قراره که چه اتفاقی بیوفته؟
  • مخاطبِ من در آخر پرزنتیشن چه حسی و یا چه کاری انجام بده؟

وقتی ما هدف مون رو از اجرای یک پرزنتیشن مشخص کنیم راحت تر می تونیم مسیر رو طراحی و پیاده سازی کنیم

 شناخت مخاطبان پرزنتیشن : 

شناخت مخاطب در پرزنتیشن یکی از اصلی ترین رکن ها برای یک پرزنت است.

ما در اصل پرزنتیشن را برای مخاطبان آماده می کنیم نه برای خودمون.

اگر به مثال های یک پرزنتیشن رسمی برگردیم، مثلا یک کارشناس فروش وقتی محصول یا خدمات خودش را پرزنت می کنه قصد داره که مخاطب خودش که می تونه مشتری احتمالی اش باشه تحت تأثیر قرار بده و قانعش کنه.

بنابراین مخاطب در پرزنتیشن یکی از رکن های اصلی است که باید بهش توجه کنیم و مطالبی که قرار است پرزنت کنیم بر اساس خصوصیات مخاطب انجام بدیم.

مواردی که می تونیم برای شناخت مخاطب قبل از طراحی پرزنتیشن مد نظر قرار بدیم این ها هستند:

  • سطح تحصیلات
  • علاقه مندی ها
  • وضعیت مالی
  • سن مخاطبان
  • جنسیت مخاطبان
  • جایگاه و سِمَت شغلی
  • وضعیت شغلی
  • نیازهای مخاطبان
  • و

در حقیقت با دانستن این موارد می تونیم از قبل پیش بینی کنیم که:

  • چه مطالبی ارائه بدیم
  • چه نوع شوخی هایی انجام بدیم
  • چه داستان هایی را بیان کنیم
  • و سطح مطالبی که ارائه میدیم چگونه باشد.

·         در پرزنتیشن از چه نرم افزاری استفاده کنیم؟

·         نرم افزار های زیادی وجود دارند که می تونیم برای پرزنتیشن هایی که داریم ازشون استفاده کنیم.

·         اما پر کاربرد ترین نرم افزارهایی که وجود دارند این ها هستند:

·         ۱- نرم افزار پاورپوینت مایکروسافت آفیس

·         پیشنهاد می کنم نگاهی به این مقاله بیاندازیدپاورپوینت چیست و اشتباهات رایج در طراحی اسلاید پاورپوینت

·         ۲- نرم افزار آنلاین پرزی

·         ۳- نرم افزار کی نوت (مشابه نرم افزار پاورپوینت در سیستم عامل مک)




طبقه بندی: فروش، 
برچسب ها: نکات مهم در پرزنت مشتری ؟؟،  

تاریخ : شنبه 17 تیر 1396 | 09:32 ق.ظ | نویسنده : سامان سلیمانی | نظرات
تعداد کل صفحات : 2 ::      1   2  
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.
****
*******
http://file.mihanblog.com//public/user_data/user_files/639/1916974/ph33.jpg