در بازارهای پر رقابت کاری، همیشه
راه هایی وجود دارد که محصول و کسب و کار شما از سایرین متمایز شود و باعث پیشی
گرفتن شما رقبایتان شود. بعضی موضوعات کوچیک و پیش پا افتاده محسوب می شوند ؛ اما
میتوانند مهمترین موضوعات در پیشرفت شما در بازارهای کاری باشند.
فروشندگان و بازاریابان حرفهای بهتر
است با صنعتی که در آن کار میکنند، آشنایی نزدیک داشته باشند. در واقع باید
بتوانند تمام نکات و مسائل کسبوکار خود را کاملاً بشناسند و سعی کنند بیشتر و بهتر از رقبا، به مشتریانِ خود ارزش بدهند
.
فروشندگان و بازاریابان حرفهای،
جسارت و ریسک پذیری عجیبی در کارهای خود دارند و بیش از اندازه احتیاط نمی كنند.
دائماً در حال برنامهریزی و انجام ریسکهای متفاوت هستند. دائماً در حال تصمیمگیریهای
بزرگ و کوچکند. از هیچ عامل و مانعی در زندگی خود واهمه ندارند.
چند نکته ای که شما را به یک فروشنده
حرفه ای تبدیل میکند :
–در آغاز مکالمه از
مشتری بخواهید که در مورد شما و محصولاتتان به چه اطلاعاتی نیاز دارد.
– با دیگر همکاران و
کارمندان همیشه هماهنگ باشید.
– طول مکالمه با
مشتری را طولانی نکنید.
– اگهراحساس میکنید
گوینده و سخنران خوبی نیستید، به هیج وجه به سراغ فروش و بازاریابی نروید.
– از جملات تبلیغی
اغراق آمیز مثل "ما بهترینیم” جدا اجتناب کنید.
– همه سوالات مشتری
را مستقیم و شفاف جواب بدهید.
– لطفا همه واقعیت
ها در مورد محصول ارائه بدهید.
– با همکارانتان در
مقابل مشتری بحث و جدال نکنید.
– از دادن تخفیف های
هنگفت به مشتری جدا خودداری کنید.